Tuesday, May 3, 2011

Grandma Story-hehe

well, my point is not to make fun of my nenek. its just that, I wanna share some of the moments when my family or myself spend with her.

so far, pengalaman bergaduh, menangis, merajuk, ketawa dan kelakar. SUME nyer sama byk.
well, for you people, yg ada jaga OLD people faham la apa maksud saya. old people by mean org yg dh pangkat nenek and datuk. senang citer, org yg nak kena Alzheimer.
faham?

okay, in the early of April. my NENEK was admitted to the hospital. It was kind of shocking act.
somehow, UBAT TIDUR yg doctor kasi membuat kan nenek ku tidur for like 4 days, but act she only need to sleep for a few hours. it was a very tension moment!
but, when she woke up. my family and I was not with her.

The first thing that she said was: " Missi, sini kat nenek kejap"
"Yer, nek"
"Barang kemas nenek mana?"
......................................
"Ada kat cucu nenek,"

then,
after the 4th day. kitaorg kerap la ulang alik. nenek ku tak blh kuar lps tuh dia tak larat nak mkn and pergi tandas sendiri. I posted about this TAKING CARE Of my nanny part earlier in my post.

okay, bila kitaorg pergi melawat petang, untuk tolong diia minum petang and dinner.
2:
"Assalamualaikum,mak"mak-ku
"Ti, kemas brg mak," nenek-ku
"Buat apa-nyer?"mak-ku
"Nak balik-la. Ni apa tumpang rumah org ni, tak elokla"
"Ni hospital la mak. mak dlm hospital"
...................................

3:
" missi, panggilkan nordin"
"Nordin??"
"ala, Nordin suami aku la"
"nak panggil mcm mana nek"
"Ala, dia ada kat rumah sebelah jer. Ko jerit jer. nanti dia dgr la tuh"

4:
"missi, ko panggilkan yana.cucu aku"
"okay, nek"
"ckp dengan dia kenapa dia hantar aku dekat rumah orang tua2?"
..................................................
"ni hospital, nek. Nek dlm hospital"
"huh, hospital"

well, itu saja yg saya boleh ingat~~~for now.

No comments:

Post a Comment