Sunday, January 13, 2013

saya hero

this is Nik , comin in overrrr~~~~
beeeppp

assalamualaikum readers.

hope, all of you are in purfect health. eceh.
hari ni, saya akan membebel, kisah saya jadi hero.
hero la sangat. puih .
gini.


apakah pulak la kan, gambar atas nih. huhu. 

ok, bayangkan besi tu ader la besi pemgang tepi balkoni or kalau dekat shopping complex kan ada bahgian center dimana, org dri tingkat 3 boleh tengok smpai ke bwh an. so bygkan besi itu adalah, besi yg jadi border. penghadang utk org dri tingkat 3 tengok kebwah. boleh bygkan tak nih. tolonglaa. paham. 
then, bygkan pemegang tu pula, pemgang escaltor yg sedang bergerak. bayangkan.


bahagian spot merah tuh pulak, 
bayangkan
..
..
..

..
..
..
..
..
..
..
ada kaki seorg bdk laki umor 7 tahun tersekat, 
=="

ni la cerita menayer,
aku sedang sebok terjengah-jengah persembahaan lion dance, dkt makhota parade dri tingkat 3. 
tiba2 aku tengok bdk laki ni, posisi dier sngt pelik.
rupanyer dier tgh struggle, lwan arus escalator.

budak tu pon menyelit utk tgk lion dance. end up msk kat celah antara besi penghadang dgn pemengng escalator tuh. disbbkan dier kecik. badan dier kena tarik dulu.

percaya atau tidak. aku la org pertama yg tolong dier.

aku mcam.
"eh dik dik dik"

lps tuh bila aku dh struggle nak angkat die, baru lah penonton yg duk sebelh dier tuh perasan aku tgh tolong bdk tersekat.

so 3 org perempuan, yg nak tolong tapi perasaan nervous sama byk dgn niat nak tolong tuh. AGAK tak membantu laaa...
beberapa minit lps kitaorg tolong tp tak dpt tlg tuh, bru la RELA, yg menjaga keselamatan dtg tlg. 
sebenarnya, rela tuh tak jauh pown dri kitaorg. agakyer kusyuk sgt tgk lion dance. huhu. lps. rela dh stopkan escalator tuh. cpt2 dier dokong bdk tuh. dokong as in support sbb badan budak tuh dh terkeluar dri besi penghadang tuh dh

budak tuh dh ada kat luar besi tau. maknanyer. badan dier sume dh hanging dri tingkat 3 cuma kaki dier jer stuck
biler dh makin rmai org jdi penonton kejadian, makin rmai laki2 menolong. jadi saya pown mengundur kan diri dan mula menggigit jari. gigitan menjadi lebih pantas bila aku nampak kaki budak tuh mcm nak stuck buat selamanya kat situ...
 Ader one chinese guy terpaksa support bdk tuh dri luar besi.sbb kaki bdk tuh dh takleh tarik ke arah dlm .

hmm. paham tak.
nak lukis tapi takder seni nak guna application paint ni. haish.

so akhirnyer. bdk tuh hidup dan lepas dh bising2 barulah, parents dier kuar dri kedai berdekatan. rela menceritakan segala. yg comelnyer , bdk tuh montel dan tak nanges pown.


itu saja.
so this is Nik Camelia, menyebarkan kpd anda utk KEEP CALM bila tersekat dkt escalator. ;)
over and out

Assalamualaikum.

1 comment:

  1. Nik Camelia pun pernah ade kes sangkut kat pemegang escalator...tup tup dah kene bawak naik atas... nasib baik Alhamdulillah ade abang hero yang tangkas lagi pantas.... kalau tak dah arwah dah

    ReplyDelete