Monday, October 14, 2013

Giving Back by the Mechys



This is Nik ...coming in. over. beeeeeeeeeeeeeeppppppp

wassup!


Assalamualaikum readers.

it is important for us, Siswa dan Siswi, "give back" to the community.
coz, during this time. most of us are maturing and program such as Baksis, is one of the element that gives such a great experience that literally, widen up our view towards the world.
ok ayat atas dah cun hbs dok? leh masuk jadi writer Disney fairytale. kekekeke.

*seyes
on the 20th Sept, we departed in the morning from our college to perform, program terulung m2ec(nama kelab mechanical eng) , Program Bakti Putra.


le girl-classmates


in this program, we are giving backs to one of our lecturer former school.
tujuan program ini adalah untuk, meningkatkan keyakinan pelajar tingkatan 5, Sekolah Menengah Batu Laut, Banting. haaa, nampak tak hapal objektif program kt situ.

waktu perasmian. aku handle protokol. 1st time. 

since this is my blog. so I will be telling story from my point of view. :)

I was half-hearted.
after the first meeting, bila lecturer kata kami kena jadi contoh kepada pelajar tersebut, aku rasa ia adalah tanggungjawab yg sangat besar.
ini adalah kerana. I, myself are not mature enough.

Im 20 years old, Im spoiled, my mom organized my locker in my room since 1st year lagi, my sis always give/buy me the food that I want. if I have trouble studying, my mom will do everything to help me...when I got skinny, saudara yg duk dkt dgn kolej offer nak dtg amek bawa balik rumah nak kasi makan and the list goes bla bla bla.

senang citer, my life was not tht hard. I only face difficulties in emotions and understanding( takpaham, abaikan)

so, bila diberi tugas mcm ni. aku tak nak buat sbb aku tak nak punahkan harapan murni lecturer aku.
kecewa kan dier and also menjadi contoh yang tidak baik kpd para pelajar tersebut.

tapi aku kuatkan semangat, pergi, demi menyokong program mulia lecturer dan semuanyer bermula dgn lakonan.

sejujurnyer.

but

bila dah jumpa budak sekolah tu yang bersemangat, and trust me, SORANG2 muka innocence, ak sikit2 tertarik dgn mereka.

innocence face.inc me. kekekekeke

program mcm ni biasalah, buat cheer, buat bendera bagai kan. so,kitaorg start dgn benda common tuh and malam baru start belajar.

explorace.

1st subject add math.
seronoknyer belajar add math balik dan PUAS NYER HATI rasa bila dpt kongsi tips and tricks aku jawab soklan add math dulu dgn budak2 ni AND DIAORG PAHAM, tu yg penting.
that is LITERALLY the REASON yang buat aku enjoy the rest of my days there with them.
semangat diaorg yg tebalkan muka mengaku "tak tahu" pasal satu topik tu, and questions after questions, tempias kat aku.


as easy as tht.
from there. It was all me, no more acting.
I regret that I was half-hearted to do this program at the beginning. well, manusia ada kelemahan. I learned my lesson.
me with my half-smile and tudung senget. selekehnyer. geram plak ak tgk.ergh!


i was there for a reason thus I cherish the moment because pahala berkongsi ilmu yang elok boleh dibawa sehingga akhir hayat, alam barzakh dan padang masyar(exaggeration)
(the above statement is also pesan mama ku, yg mmg hajat dihati nak aku jadi cikgu aslnyer and also the one yg suruh ak pergi program ni)

dier kata: "pergi jer la, duk rumah tak buat apa2. Kongsi ilmu lain tau pahala dier, Came. Nanti kat sana mama call eh lps Came dah balik dri sana, kita jumpa. ok?" some sort la.


Barisan Fasilitator during break.

I like the smile on each faces.it looks ssoooo fweaking SINCERE. seriously. Its a priceless experience.
Thanks to my mom for the encouragement and lecturers yg menggalakan kami buat program ni.esp Dr Ujila.


this is Nik Camelia, looking forward to do these kind of program again.and my next time will not start with an acting.

me: girl in bright pink scarf at the most front line.

over and out.



No comments:

Post a Comment