Saturday, August 6, 2011

Luxury week!!ngeh3..




so as you can see, HILTON.
yeah, I stayed there once. hemmm???? Hilton mana? Hilton Kuala Lumpur yg diatas KL Sentral? kenapa? nanti I kasi tau.
so, as you MAYBE know, Hilton is a 5 star hotel. It is kind of awesome staying one night there.
so i wanna share my experience. It is not just because I STAYED there. entah kenapa dlm minggu tuh terasa, that week kitaorg hidup dlm ke-luxury-an.

harap2 tak da org yg anggap kita me-riak yer. saya cuma nak bercerita.

so the day start, waking up in the morning lah.
without even taking morning bath, I straight away ate my breakfast, put on tudung and some nice attire and follow my sister to check in at the hotel. The distance between my sis house and the Hotel is only 10-15 minute. hehe.

so, the checking in parts goes bla..bla..bla...
the funny thing that happen during that time is that, my sis park her MYVI car at the vallet parking area. mak aiii, rasa kecik giler. kereta laen yg ada di vallet parking tuh adalah:
Mercedes, BMW, Lamborgini and Range Rover. haha. bapak ah.!


so, we went back home to take some clothes, pack up our swimming trunk. and bla..bla..blaa.
jadi, itulah biliknya.
pintu yg seperate-kan tempat tidur dan tandas hanyalah sliding door. YES! tak ada kunci, OKEY! naseb I and kakak I jer pergi.
the size of the bed is KING so as the pillow. haha. EMPUK GILER....menggoda betul.


there are 2 types of shower. shower biasa and shower dri siling. hehe. as U can see in the pic above, on the left side, bawah, benda warna putih yg berlipat ke dinding uh, 
urm, its a chair. BOLEH DUDUK SAMBIL MANDI.huhu.

this is the sink area. as you can see, I tgh amek gambar dpn cermin yg ada magnified gituh, alah cermin yg org nak tgk gigi tuh. yg letak jauh pown, muka kita besar tuh. haha. perasan tak under the cermin tu ada gambar. its actually a TELEVISION. channel apa yg dipasang di TV luar channel tu lah yg akn keluar. jadi dlm erti kata laen. sambil gosok gigi/basuh muka. boleh la tgk tv.hua3.


barang-barang yg dia kasi bukan calang2 barang eh. Crabtree and Evelyn taw. wangi.
we didn't use it at all. my sis said, kalau nak sabun mandi, guna sabun shokubutsu yg dia bawa jer. barang2 Crabtree ni sume simpan. haha. memang TAK ler~~





so the checking-in day punya dinner adalah sepatutnya di Makan Kitchen di Double Tree Hilton.
Double Tree Hilton is act different place. Its at Ampang. Hilton yg kita duk dkt PJ. paham?kalau tak paham baca balik slow-slow.

so, we went there and meet up with our parents. then, the surrounding was inconvenient . sbb Double Tree Hilton is a brand new hotel so, nak ikut kan , tempat dia mcm ada bau cat lagi.
so my sis said that, maybe kualiti makan dia tak berapa nak bagus lg so TAK JADI MAKAN.


before living the place, pergi checko tandas dia kejap. and I just wanna let u readers know that, it is my habit since I was little, taking pictures in toilet especially yg cantek2 nyer.
so, my dinner that night was..... yeah. Tony Roma's.
the most awesome tempat makan RIBS.
fabulous.

I ate a lot! especially the RIBS. nyum3..

after Tony Roma's. BALIKLAAAA...
sampai Hilton PJ. singgah the lobby's restroom. apa lagi. SNAP!!!
then g jalan2 around the lobby tgk. org mat saleh minum arak. ish3.

my room's floor was 23. ada apa dengan 23.
huhu. go and google mamat mana dlm MAnchester United yg pakai jersey number 23. mamat tu hencem!
.


the next day, kitaorg explored the hotel. g mandi swiming pool, g gym and g spa dier. tgk2 jer jakuzi and steam bath tak guna pown, takder masa.
kena check out before 12 la katakan.

okey the next day, g makan. kat Hotel Grand Millenium plak. high tea.
dah penat ah, ringkas jer la eh,
then kita org g pavillion sbb sebelah jerrrrrrrr hotel tu jerrrr...
 
mkan kedai roti yg Mahathir nyer tuh. and
 
 minum hot chocolate Godiva.
mahal!!!
tak logik harga dier
tapi sedap.hehe


then malam makan kat Sudu Restaurant.
di Hilton PJ.
pening????saya pown. penat typeeee~~~~

  
sikit2 jer la gambar bila nak ujong. nampakkan dah malas uh. dh lama dh buat post ni tapi save dlm draft sbb byk sgt nak citer.

ok, now I wanna tell u oolllsss kenapa, I duk pretend mcm org kaya ni. haha.
ini adalah kerana, ayah saya ada membership dkt Hilton, kakak saya pulak Grand Millenium. kebetulan dua2 dah nak expired, so kena habeskan segala offer yg free lah. peluangkadang2 ada yg dtg sekali jerrr

Faham?
conclusion: I had a great time.and I dont want to be multy-millionaire, ia amat menyusahkan. sbb apa,
sbb saya nampak dgn mata kepala saya sendiri, how rich people behave. well, tak berapa menyenangkan BUT I'M NOT SAYING ALL RICH PEOPLE, okey. cuma segilintir org melayu yg sya nampak di bar and ETC. faham2 jer la.

ok toodlesss...

No comments:

Post a Comment