Friday, May 11, 2012

Jobless-OK/KO??

Assalamualaikum peeps.
and people. all around the world. Malaysian especially.
I LOVE MALAYSIA.
eh. tak der kena mengena kot dgn tajuk .
hew3.
FOCUS.
dis entri is goin to be about.


yup.
sori hand writing buroks.
being Jobless is it good or bad?

SECARA LOGIK AKALNYER. mmg TAK bagus la kalau tak ader keje. tapi itu hanya dari sudut pandangan sapa???

I'm goin to talk about dri prespective seorg student. 
saya baru hbs matrix tgh tggu nak msk U, so dikire student la kan. hew3.

so peeps, read carefully.
If u want to get a job then go and get it. tapi 
first and foremost, consider.
permission ibu bapa.
kalau diaorg kasi then good. kalau diaorg tak kasi, okey.

then. 
disebabkan bila nak bekerja ni, banyak saengan kan. so just apply everything.
for example.
after spm, I only apply to work at bookstore. 
mmg tak ada harapan la nak bersaeng dgn bebudak kl ni yg agaknyer sehari lps hbs spm dh cri keje kot. adusss.perit jugak kot.
bila tgk mcm dah tak ada harapan jer, mulala cari kat tempat laen, Pizza Hut, Old Town white Coffee.
Harrods. GAP. World of Sport.
byk giler ah.dlm byk2. SATUUUU~~ jer yg dpt.
Watsons.
gaji dier 900++.
okey la kan.

TAPI SAYA TOLAK.
kenapa?

this is another thing that u should consider.
ISLAM.
haha.
bukannyer agama tp............(blank)
cthnyer.
tempat solat .
kakak dekat watson tu kater, kalau awk nk solat. solat dlm store ni la.


the above pic adalah situasi sewaktu saya di interview.
kakak tuh berdiri, saya duduk. 
the store was satu depa lebar, 2 depa panjang.

MEMANG MUAT KAK NAK SOLAT DLM NIH.
the nearest surau adalah jauh nun disana. 
kena keluar dri kedai. msk taman perumahan n bla3.

so disbbkan itu, saya terpaksa reject.....

n saya baru jer dgr cerita kawan saya seorg ni.
dia kater di twitternyer. yg dier dpt job offer tp kena free hair.
subhanallah. kuatkan hati dan katakan tidak serta merta.
gaji dier sebesar mana pown.
jgn terperdaya, yer. peeps.
Thankfully my frens says NO.
kuatkan dier.
biarla tak dpt keje pown. aslkan kiter tak go against the BIG LAW.

before I end this entri nih. just wanna share. yg
last year before masuk matrix. saya kan JOBLESS, 
kadang2. bengang jugakla.
so dlm matrix ada gak pkir

If I worked, I would have my own money, that I can spend without asking my parents nyer permission.
If I worked, I would have friends in KL.
If I worked, I would already know how to be independant.

BUT
 if I worked.
my dad travel seorang diri kesana dan kesini,takder org teman,drive seorg diri. kalau dier ngantuk?acaner?

if I worked, 
my grandma will be all alone when she was sicked in the hospital, no one to accompany her.

if I worked, 
my mom will be so effing tired taking care of my nephew.no one cn help her

if I worked,
I still dont know anything about vegetables, like the name and looks.haha.

if I worked,
I may have a lot of money that will not teach me one thing.
how to manage ur finance.hua3.

nampak tak pros and con. nyer.
so.
think positive.peeps.

This is jobless but helping out my family at the house Nik Camelia.hehe
over and out.

Assalamualaikum. ;)

No comments:

Post a Comment